fbpx

OILILY, DIT NEDERLANDSE MERK BESTAAT AL 55 JAAR!




Even een stukje Wiki. Een mooi eerlijk Nederlands prachtig merk. Dit jaar bestaat het oorspronkelijke familiebedrijf Oilily al 55 jaar. Alhoewel het opgericht is in 1963, kent men het vooral van de jaren ’80. Dat waren dan ook hun gouden jaren. Kijk eens voor de fun op 50years.oililyworld.com, je herkent vast wel iets van vroeger uit je eigen jeugd.

Oilily kleedde dan ook bijvoorbeeld de kids in het muziekspektakel Kinderen voor Kinderen. Vroeger heette het Olly en later Oilily. Kleurrijk was het toonbeeld. Niet de saaie grijs/bruine tinten. Als tegenhanger daarvan, of liever het ontbreken van kleurrijke kleding, heeft deze familie de kledinglijn ooit opgezet. En kleurrijk was het!

Ik ben nog steeds fan van het merk. Niet iedereen is een liefhebber van de soms wat schreeuwerige bloemen, stippen en kleuren. Alhoewel de prints lang niet altijd even druk waren, was dat wel hun Unique Selling Point waardoor er niet alleen maar liefhebbers van het merk waren. Oilily brengt ook vandaag de dag eigentijdse printen, lekkere sweatstofjes, prachtige kleuren met ook veel pasteltinten en hele mooie tekeningetjes in de kleding.

Veel sh-Oilily-p-plezier voor het nieuwe kledingseizoen! www.oilily.com

 

LEES OOK:

BLOG BY ILANA MEIJERS @kidzfashionblog

Ilana Meijers getrouwd met Dennis, hebben samen drie kids. Zoon Joey 11 jaar, dochter Jaela 9 jaar en dochtertje Judy 4 jaar. Mijn passie voor kinderkleding en -lifestyle is begonnen in de loop van mijn eerste zwangerschap nu zo’n 11 jaar geleden. Natuurlijk weet ik er inmiddels veel meer van dan toen. Inmiddels ben ik 40 jaar. Ik wist het al direct in mijn eerste zwangerschap: ik hou van mooie spullen en vooral mooie baby- en kinderkleding. Ik ben niet zo van de levensmotto’s maar voor de fashion voor (mijn) kids heb ik er wel degelijk een: “less is more.”

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.