fbpx

10 (ZWANGERSCHAPS) KILO’S AFVALLEN IN 10 WEKEN; MIJN TIPS

10 kilo afvallen

Ik had mij het nog zo voorgenomen. Deze zwangerschap ga ik gezond eten en geen ‘extra’ kilo’s aankomen. Met extra kilo’s bedoel ik dus niet de kilo’s die kind en vruchtwater wegen.. Nee geen “ijs kilo’s” dit keer. Mijn vorige zwangerschap viel midden in de zomer vandaar. Nee deze keer ging ik het helemaal anders doen. Dat was mijn plan. Na 2 dagen was het plan al in de prullenbak samen met nog wat Tony Chocolony papierrepen. De inhoud zat in mijn buik. En dat ging bijna iedere avond zo. Er moest chocolade in huis zijn, anders wat het leven niet leuk. Ijskilo’s werden deze keer 18 chocoladekilo’s. Tja je bent maar een of inmijngeval twee keer zwanger in je leven. Laten we het er dan maar van nemen…

Ik was bevallen. Kindje uit mijn buik en daarmee ook wel de nodige kilo’s weg. Nog wat borstvoedingkilo’s weg. Maar toch bleef ik achter met 10 kilo die er niet hoorde… TIEN KILO! Eind januari beviel ik en half juni ging ik met vakantie. Dat bleek wel mijn redding te zijn, want ik had een doel. Ik wilde mij fijn voelen in mijn bikini. Als je borstvoeding geeft kan je niet gaan afvallen. Dat is niet goed voor jou en niet goed voor de baby. Ik kon daarom 10 weken voordat ik met vakantie ging beginnen met afvallen. In tien weken tijd tien zwangerschapskilo’s kwijt, op een normale manier, kan dat? JA DAT KAN! Hoe? Dat vertel ik je d.m.v mijn eetschema.

EETSCHEMA

Op je voeding letten is extreem belangrijk deze maanden. Ik heb de tien weken verdeeld. In de eerste 6 weken en daarna nog 4 laatste extra strenge weken. Het is heel belangrijk 5 a 6 keer per dag te eten omdat je lichaam dan blijft verbranden. Als je minder eet, dat slaat je lichaam het voedsel op, wat niet de bedoeling is. Een andere tip is het aanschaffen van een machine waarmee je sapjes kan maken.

Ontbijt: 2 glazen Groente & Fruit Sap. Vaak neem ik in een sap 1 banaan, 1 avocado, 2 handen spinazie, 1 stuk watermeloen

Tussendoor: rijstewafel of cherrytomaten (of andere rauwe groenten)

Lunch: Salade of Soep

Tussendoor; Kwark met fruit

Avondeten: Salade, soep of gebakken groente met vlees of vis.

De eerste 6 weken at ik s’middags of s’avonds wel speltbrood, volkoren rijst of aardappelen bij mijn lunch of avondeten. Dus 1 x per dag. De laatste 4 weken deed ik dit niet meer. Ik dronk verder veel water en gember thee overdag en 2 koffie verkeerd. En verder dronk ik wel witte wijn als ik daar zin in had, dat was voornamelijk in het weekend.

Het is even schakelen dat je als lunch geen brood meer eet maar eenmaal daar aan gewend is het echt heel fijn. Vaak maakte ik s’avonds een grote salade waar ik de volgende dag ook nog van kon lunchen. Suiker at ik niet behalve de natuurlijke suiker die al in fruit (en sommige andere producten) zit natuurlijk. Na 3 dagen miste ik de chocolade totaal niet meer, en nog steeds niet. Ik had verwacht dat ik mij moe zou voelen door op deze manier te eten maar het tegendeel is waar, ik kreeg er juist energie van! Geen suikerspiegel schommelingen meer! Maar een constante energie waar ik mij juist beter door voelde. Ik ben daarom op deze manier blijven eten, ook al hoef ik niet meer af te vallen. Maar gewoon omdat ik mij er veel fijner door voel!

3 DINGEN DIE HELPEN TIJDENS DEZE TIEN WEKEN

1. EETDAGBOEK

Wat mij heel erg geholpen heeft is het bijhouden van een eetdagboek. Ik schreef iedere dag op wat ik at. Zelf al was het 1 dropje dat ik nam. Maar zo kan je zien of je goed bezig bent. En als je het een dag wat minder gaat dan ben je extra gemotiveerd om morgen wel een goede dag op te kunnen schrijven. Het geeft je een goed overzicht en je kan hierin ook bijhouden hoeveel je iedere week bent afgevallen.

2. SPORTEN

Ik ben niet een mega sport fan maar om mijn doel te halen moest ik toch echt hierbij sporten. Dat heb ik daarom bij BBB gedaan. Lees daar over meer in mijn blog die ik schreef. Ik ging twee keer per week, al is het beste om om de dag te gaan. Bij BBB hebben ze speciale trainingsschema’s voor na je bevalling. Geen geld voor een sportschool? Download dan bijvoorbeeld de 7-minute-workout-app en doe dat iedere dag.

3. DISCIPLINE

Hier begint het mee. Als je geen discipline hebt zal het je niet lukken tien kilo kwijt te raken. Je wilt 10 kilo kwijt of niet? Dan moet je je ook 10 weken lang aan de regels houden, anders werkt het niet. Je stelt een doel, in dit geval 10 kilo kwijt in 10 weken en dat doel ga je halen, no matter what! Het is een mindset. Discipline is moeilijk, maar ik geloof er echt in. Als je iets wil, dan kan je het! Hang desnoods op je ijskast of op je spiegel briefjes neer met ’10 kilo kwijt raken’, zodat je steeds aan je doel herinnert wordt.

Hopelijk heb ik je met deze blog kunnen motiveren en kunnen laten zien dat afvallen echt niet moeilijk is. Ik ben niet echt van de foto’s van mezelf delen anders had ik wel een before en after foto geplaatst maar het gaat ook niet om dun worden, maar om lekker in je vel zitten en alles kunnen dragen wat je wilt. Geloof mij, als ik het kan, kan iedereen het! Het is alleen je ‘state of mind’ die moet veranderen. Als je de kilo’s wilt afvallen dan kan je het namelijk. Even doorzetten maar daarna is het super fijn om al je oude kleding weer aan te kunnen! “10 weeks from now, you will thank yourself”!

SUCCES!

 

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *