TENERIFE; REISDAGBOEK DEEL II

Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 51

Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 34 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 37Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 40 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 44 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 53 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 32 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 28

WOENSDAG 30.09

Nadat we allemaal hadden uitgeslapen, ontbeten we vandaag op ons balkon. Om de hoek van Time to Smile zit een supermarkt met een lekkere bakker waar we vers brood en croissantjes hadden gehaald. Terwijl Friedus met Bobbi beneden in de speeltuin speelde werkte ik nog een paar uurtjes op mijn laptop op het balkon. Door de gratis wifi, de Nespresso en het uitzicht op palmbomen en zee was dat werken helemaal niet erg. S ‘middags stond er iets leuks op het programma, namelijk varen op een grote catamaran en dolfijnen spotten. We hadden deze excursie via Tui zelf geregeld. Het fijne daarvan is dat Tui expres de boot niet helemaal vol boekt, waardoor je niet hutje mutje op de boot zit zoals ik bij andere boten zag vandaag maar lekker de ruimte hebt. Na een half uurtje zeilen zag we al snel de eerste dolfijnen. Bobbi vond het te gek natuurlijk! Wel een uur lang bleven de beesten om onze boot heen terwijl wij voor anker lagen. Na het kijken van de dolfijnen (helaas geen walvis gezien waar ik zelf op hoopte..) zeilde we weer verder terwijl we onze lunch op aten en van de zon genoten. Onderweg was er nog een stop om in de zee te zwemmen. Bobbi was inmiddels in slaap gedommeld dus het zwemmen sloegen wij even over en genoten nog even verder van de zon. Drie uur later waren we weer terug in de haven. Daar vlakbij zat café Harley’s, een bar waar je kan borrelen en eten in oude Amerikaanse auto’s. Aangezien ik groot fan ben van dit soort auto’s vond ik het dan ook te gek een frappuchino te drinken in een rode Cadillac! Aangezien het inmiddels ook etenstijd was hebben we meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Amerikaanse maaltijd te nuttigen van hamburgers en hotdogs. Rozig van de zon, zee en burgers liepen we terug naar ons appartement.

DONDERDAG 01.10

Vrienden hadden ons Beachclub Kalua aangeraden in Porto Colon. En het leek ons een goed idee die uit te gaan checken. Van vrijdag t/m zondag worden er ook feesten gegeven, dat is wat minder geschikt om met kind heen te gaan.. en daarom gingen wij op donderdag. Er stond een DJ te draaien, maar gewoon relaxde lounge muziek. Er waren heerlijke grote bedden waar we met z’n drieën op konden en omdat de beachclub hoog ligt, was er alleen geen strand zoals je zou vermoeden… maar wel een hele fijne infinity pool met uitzicht op zee en de haven. Er hing een lekker sfeertje, Bobbi was wederom niet uit het zwembad te krijgen en het eten was er erg lekker. Tussendoor deed Bobbi zelfs nog een dutje op het strandbed op de beat van de bas… Omdat het eten zo lekker was zijn we er ook blijven eten s ‘avonds. Kalua is dus een prima plek om je vanaf s ‘morgens tot s ‘avonds een dag te vermaken!

VRIJDAG 2.10

Aangezien Playa del Dugue ons zo goed was bevallen besloten we er vandaag weer een lekker strand dagje van te maken en lunchte we ook weer in hetzelfde leuke tentje als op de eerste stranddag. Rond vijven zijn we een beetje over de boulevard gaan slenteren. Onderweg een beetje winkeltjes kijken, cocktailtje drinken met uitzicht over zee en uiteindelijk aan het einde van de boulevard kwamen we bij een erg leuk restaurant terecht, genaamd Rosso Sul Mare. Misschien wel het leukste voor Bobbi; er tegenover zat een speeltuin! Wij namen de voorste tafel en konden zo rustig van het eten genieten (Pasta Vongole mmm!) terwijl Bobbi aan het spelen was en wij uitzicht op haar maar ook over de mooie ondergaande zon hadden die in de zee zakte! Een perfecte laatste avond.

ZATERDAG 3.10

De dag weer van vertrek, nooit de leukste want een vakantie kan van mij niet lang genoeg duren, zo ook deze! We genoten vandaag nog even van de zon, net als alle voorgaande dagen. Want de hele week hebben we echt heerlijk weer gehad. Eind september/begin oktober en wij zaten in 26 graden en sommige dagen zelfs 29 graden. Ik vond het ook erg fijn dat het s ‘avonds niet afkoelde maar lekker warm bleef. Tenerife blijft het hele jaar door een goed klimaat hebben waardoor het perfect is om er in het najaar, winter en voorjaar heen te gaan. Het eiland zelf is groter dan ik dacht. Het heeft zelfs twee vliegvelden, één zuid en één noord. En het is ook zeker van het zuiden naar het noorden 1.5 uur rijden. Mocht je het eiland willen verkennen is een auto huren dus zeker aan te raden. Het zuiden is wat toeristischer dan het noorden. In het noorden is het ook weer veel groener dan in het zuiden. Sommige stranden hebben zwart lava zand, andere hebben weer kunstmatig en dus geel goud zand. Ik vond Tenerife vooral erg geschikt als relax eiland. Iets waar we ook echt zin in hadden, een week lekker uitrusten. Dat hebben we dan ook heerlijk gedaan, waardoor het echt een perfecte vakantie voor ons was. Wel jammer dat ik het zachte bed niet mee terug naar Nederland kan nemen…!

LEES MEER VAN MIJN TWEEDE REISDAGBOEK ONLINE VIA TUI.NL

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.