ARTIPOPP BRENGT FASHION IN GROEIENDE DRAAGDOEK-RAGE

artipoppe-1

artipoppe-2

artipoppe-3

artipoppe-4

Met haar vernieuwende kijk op babydragen transformeert het Nederlandse merk Artipoppe de steeds populairder wordende babydraagdoek in een modeaccessoire. Vogue zette Artipoppe onlangs in de top 12 twaalf van stijlvolle looks voor je babybuik, supermodellen Nicole Trunfio en Doutzen Kroes zijn gezien terwijl ze hun baby in een Artipoppe droegen en nieuwe ontwerpen van het merk zijn vaak in korte tijd uitverkocht. 

Steeds meer vrouwen in de westerse wereld dragen hun kind tot de peutertijd met zich mee in een draagdoek, een lange doek speciaal ontworpen om kinderen bij je te dragen. De veelzijdigheid in draagmogelijkheden – op de rug, zij of buik – is aantrekkelijk omdat de baby steeds dicht tegen de moeder aanzit terwijl ze toch haar handen vrij heeft. Uit onderzoek blijkt dat baby’s die gedragen worden minder huilen, rustiger en blijer zijn. In 2012 waren er wereldwijd minder dan 50 bedrijven die draagdoeken maakten, in 2016 al meer dan 200. In de afgelopen drie jaar kwamen er ruim 9000 unieke draagdoeken op de markt. Vorig jaar werden zelfs meer dan vijf modeshows voor draagdoeken gehouden. De populariteit groeit mede doordat beroemdheden als Anne Hathaway, Kate Hudson en Gisele Bundchen hun baby’s in een draagdoek dragen.

Onder de nieuwe merken die sinds 2012 op de markt zijn verschenen heeft Artipoppe zich duidelijk gepositioneerd als een van de toonaangevende, luxe, modieuze draagdoekmerken. Artipoppe werd in 2012 opgericht door Anna van den Bogert. Haar doel is om mode, comfort en gezondheidsvoordelen voor baby’s te combineren. In haar avantgardistische ontwerpen gebruikt ze exclusieve, hoogwaardige materialen zoals de beste Egyptische katoen, kasjmier, zijde en vicuña. ,,Wij vertalen eeuwenoude tradities naar een eigentijds mode- en lifestyle statement. Met onze babydraagdoeken willen we een extra dimensie van mode en stijl aan het ouderschap toevoegen,” zegt ze. Anna en Artipoppe staan geregeld in modebladen als Vogue. De draagdoeken en ringslings van Artipoppe, die in Nederland worden gemaakt, worden over de hele wereld verkocht: van Amerika tot Australië en van Europa tot Azië. Nieuw uitgebrachte limited editions zijn vaak enkele minuten nadat ze zijn uitgekomen uitverkocht.

Om de exclusieve draagdoeken meer bereikbaar te maken voor een groter publiek, lanceert Artipoppe het gelieerde merk POP. Nog steeds gemaakt in Nederland, maar minder exclusief. Voor de babydraagdoeken van POP wordt geen gebruik gemaakt van luxe wolsoorten als kasjmier en vicuña, maar van meer gangbare stoffen zoals katoen en linnen. POP draagdoeken komen op de markt in verschillende prêt-à-porter ontwerpen. Anna: ,,POP zal meer toegankelijk zijn, maar ten aanzien van kwaliteit en stijl doen we geen concessies.”

artipoppe.com

 

2 Reacties

  1. Astrid

    Ja super leuk!!! Ik heb nu zelf een doek van Bam+Boe, met een hip ‘Afrikaans’ printje, maar denk dat ik zeker even ga kijken of ik van artipoppe een doek ga aanschaffen

    Antwoord
  2. Vlijtig Liesje

    Ik vind het een leuk idee! Zelf had ik een ecrukleurige doek, die paste overal bij.

    Antwoord

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.