TENERIFE; REISDAGBOEK DEEL I

Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 1 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 9 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 31 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 21 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 17 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 30Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 27 Tenerife Tui :: CITYMOM.nl 24

ZATERDAG 26.09

Het was eindelijk zover, vakantie! Op naar Tenerife en de zon! Na een paar super drukke maanden hadden wij hier erg naar uitgekeken. Zodra we het vliegtuig ingestapt waren, verdween meteen ook alle stress en kon het ontspannen beginnen. We vlogen comfort class en dat is echt een aanrader, vooral als je met kinderen reist. Super veel beenruimte en dus ook ruimte voor Bobbi om te spelen. Het was 4.5 uur vliegen naar Tenerife. Het grootste eiland van de Canarische Eilanden in de Atlantische Oceaan. Doordat we zo relaxed zaten, nog even alle drie een lekker dutje deden en wat aten vloog de reis om. Wat heerlijk om van 13 graden in Nederland naar 27 graden in Spanje te vliegen, en dat eind september! Met onze huurauto reden we binnen een kwartier van de luchthaven naar Time To Smile, Coral Dreams in Playa de las Americas. Aangezien we in mei naar Time To Smile op Kos waren geweest keek ik nu alweer uit naar het grote appartement en de zachte bedden. Toen we bij het appartement kwamen zagen we vanaf ons grote balkon de palmbomen ruizen en de zon in de zee zakken. Hello Tenerife!

ZONDAG 27.09

Het eerste wat ik dacht toen ik wakker werd was ‘hoe krijg ik dit bed mee in naar Nederland!?’. Want het bed was echt het zachtste en fijnste bed waar ik ooit op heb geslapen! Zo begon de dag dus goed uitgerust. Beneden bij het zwembad en de receptie kan je zitten en is het mogelijk ontbijt te kopen. Onder het genot van verse croissantjes en jus en maakte plannen voor de dag. Tenerife is heel erg groot en heeft vele stranden. Het strand waar we vandaag naar toe wilde bleek op een kwartiertje rijden te liggen: Playa del Duque. Dit strand ligt aan de Costa Adeje in het zuiden van Tenerife. Op Tenerife is er veel zwart lava zand maar hier is dat niet. Er zijn lekkere ligbedjes met parasols en de sfeer in het plaatsje is wat luxer. Aan de boulevard langs de gehele lengte van het strand liggen diverse restaurants en cafés en er zijn tal van (merk)winkels te vinden. Maar wij kwamen hier niet om te winkelen, maar om heerlijk te zonnen! Dus dat hebben we de hele dag dan ook gedaan. Tussendoor zijn we op het strand gaan lunchen bij El Chiringuito een super leuke en sfeervolle lunchtent boven het strand en natuurlijk met uitzicht op zee. In de zon, turend over de zee kon ik vandaag maar een ding concluderen; wat is vakantie vieren toch fijn!

MAANDAG 28.09

Na een dag strand gisteren hadden we vandaag zin in een dagje pool hangen! Bobbi heeft een hele fijn zwemband (swimtrainer genaamd) en daarmee kan ze heel goed zelf in het zwembad liggen. Iets wat ze dan ook de hele dag heeft gedaan. Zo konden wij lekker lezen op ons zonnebed, natuurlijk ook een beetje zwemmen en vooral uitrusten, precies waar deze vakantie voor bedoeld was! Bij Time To Smile zit ook een babybadje maar door haar zwembad heeft Bobbi de hele dag in het grote zwembad

gezwommen. Er lagen ook veel luchtbedden die iedereen mag gebruiken. En er is een speciale hoek voor mensen om spullen die ze niet terug naar huis nemen achter te laten. Veel boeken en heel veel tijdschriften. Heel fijn voor mijn vriend die maar één boek mee had genomen… S ‘avonds waren we eigenlijk nog steeds best moe dus aten we wat in ons appartement en lagen we vroeg in bed. Het appartement heeft naast een woonkamer met keukengedeelte met eettafel en aparte badkamer ook een erg ruime slaapkamer. Voor Bobbi kregen we een babybedje op de kamer erbij en er had makkelijk nog een bed naast gepast.

DINSDAG 29.09

En extra leuke dag vandaag; het was namelijk mijn verjaardag! Ontbijt op bed met cadeautjes! En wat is nou leuker dan je verjaardag in de zon vieren. Als verrassing had mijn vriend vandaag een spa treatment voor mij geregeld in een luxe hotel in de buurt. Een massage met uitzicht op zee, wat een fijn cadeau. Daarna hebben we daar nog lekker bij het zwembad gelegen en in het restaurant van het hotel gegeten. Het was echt een heerlijke relaxde dag en helemaal zen en gelukkig lag ik s’avonds in mijn lekkere bedje. Ik vind het altijd al leuk om jarig te zijn, maar jarig zijn op Tenerife maakte het net nog wat leuker!

LEES MEER VAN MIJN EERSTE REISDAGBOEK ONLINE VIA TUI.NL

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.