DE LUXE VAKANTIEPARKEN VAN DUTCHEN; IDEAAL VOOR EEN WEEKEND WEG

DUTCHEN | CITYMOM.nl 1 DUTCHEN | CITYMOM.nl 1

Als ik een weekend weg ga in Nederland zit ik het liefst in een fijn huis, en die vind ik altijd lastig te vinden. Totdat Dutchen mij mailde om kennis te maken met hun vakantiepark. Sinds ik daar gelogeerd heb ben ik om; wat een top vakantiepark is dit!

Van het concept vakantiepark spring ik niet meteen op, maar toen ik een blik op de website van Dutchen gaf, was ik wel meteen om! Dit is niet zomaar een vakantiepark in Nederland, dit zijn LUXE vakantieparken, met HEERLIJKE HUIZEN erop.

Tried & tested; park Duynvoet van Dutchen in Schoorl

Meteen wilde ik elk park van hun wel uittesten, want ze zijn allemaal anders en hebben allemaal een bijzondere locatie. Maar ik begon in park Duynvoet in Schrool, puur omdat ik daar nog nooit in Schoorl was geweest en het dicht bij het strand zit.

DUTCHEN | CITYMOM.nl 1DUTCHEN | CITYMOM.nl 1

Vakantievilla next level

Alle huizen van Dutchen zijn uniek vanwege de architectuur en de luxe inrichting. En de luxe inrichting valt ook echt meteen op als je de vakantievilla binnenloopt. Ons huis telde 3 verdiepingen!

Vier slaapkamers, allemaal met eigen badkamer (luxer kan bijna niet toch!?), met een grote keuken en aparte woonkamer. Maar vooral het buitengedeelte was ook echt luxe. Een heerlijke overdekte plek met openhaard, jacuzzi en buitenkeuken. WOW!

Bij alle vakantieparken vind je trouwens wellness mogelijkheden zoals een eigen sauna, stoomcabine, jacuzzi of whirlpool. De vakantieparken in Nederland van Dutchen zijn kleinschalig en rustig gelegen, veelal aan de kust en op de Wadden nabij prachtige natuur.

DUTCHEN | CITYMOM.nl 1

Alle bedden waren bij aankomst opgemaakt, en mocht er iets tijdens het verblijf zijn, dan kan je altijd even contact opnemen met de receptie. Om je verblijf meer dan aangenaam te maken, biedt Dutchen allerlei extra’s zoals fietsverhuur, een uitgebreid wijnassortiment en zelfs een chef-kok aan huis! Had ik al het woord LUXE laten vallen 😉

Je kan het hele weekend heerlijk in of rond je huis blijven hangen! Maar wil je op pad dan heb ik de volgende aanbevelingen voor je op te doen in de omgeving van Schoorl;

TO DO OMGEVING SCHOORL MET KINDEREN

Zwembad de Hoornse Vaart  / www.hoornsevaart.nl
Zwembad met binnen en buitenbad.

Attractiepark De Goudvis / www.degoudvis.eu
Met een enorme buitenspeeltuin, drie overdekte speelparadijzen en een cafetaria met terras kan je zowel bij goed als bij slecht weer hier terecht.

Landgoed Hoenderdaell / www.landgoedhoenderdeall.nl
Gepensioneerde circusleeuwen, opgevangen bruine beren uit Bulgarije, vrijlopende ringstaartmaki’s op het apeneiland en damhertjes die dartelen door het bos.

Bioscoop Cinebergen / www.cinebergen.nl

Speeltuin Holle Bolle Boom / www.hollebolleboom.nl
Biedt volop speelplezier, zowel binnen als buiten.

Van Blanckendaell Park / www.blanckendeallpark.nl
Bestaan uit een dierentuin met allerlei soorten dieren + heeft een museum.

KINDVRIENDELIJKE HORECA IN SCHOORL

De Bokkensprong / www.bokkesprong.nl
Dineren in een authentieke stolpboerderij.

Natuurlijk / www.natuurlijk-egmond.nl
Natuurlijke, biologische en duurzame producten. Voor de kinderen zit er ook een midgetgolfbaan bij.

Hemingway’s / www.hemingwaysbeach.nl
Beach restaurant in Bergen aan Zee

Zilte Zoen / www.ziltezoen.nl
Restaurant aan de voet van de beroemde klimduin. Zeer geschikt om met kinderen heen te gaan.

Ons weekend

Zelf kwamen ik vrijdagmiddag na school aan met mijn kinderen en hebben we lekker in het huis gechilld. Het regende heel erg die dag dus we hadden geen zin om erop uit te gaan. Mijn vriend kwam s’avonds en we hebben toen in het huis zelf gegeten.
De volgende dag was het gelukkig wel lekker weer. Ik was jarig en kreeg ontbijt op bed van de kinderen! Ik heb toen nog lekker gerelaxt terwijl de kinderen buiten in de tuin speelde. In de middag zijn we naar het strand gegaan en hebben daar geluncht. Om 4 uur heb ik ze uitgezwaaid en het huis klaar gemaakt want mijn vriendinnetjes kwamen op mijn verjaardag te vieren.

Aangezien er 4 slaapkamers en 4 badkamers zijn, is dit ook een ideaal om met vriendinnen heen te gaan. Ik had 7 vriendinnetjes uitgenodigd en we hebben heerlijk buiten bij de houtkachel geborreld, binnen gegeten en toen nog lekker drankjes gedronken in de jaccuzi. Echt een mega gezellige avond en verjaardag die ik niet snel zal vergeten!

DUTCHEN | CITYMOM.nl 1

Wij waren dus een heerlijk weekend in Schoorl, maar Dutchen heeft nog veel meer parken op toplocatie zoals in Texel, aan het Lauwersmeer, in Zeeland, en in het Gooi.

Het was de eerste keer dat wij in een huis van Dutchen waren, maar zeker niet de laatste keer want het is ons echt extreem goed bevallen! Ik kan niet wachten in een van deze huizen te logeren:  www.dutchen.nl/vakantiehuis-aan-zee Check maar even want ik weet zeker dat er iets voor je bij zit voor een heerlijk ontspannen weekend weg met je gezin!

BLOG BY BETTINA  @citymomnl

Oprichtster en hoofdredacteur van CITYMOM: “Met CITYMOM wil ik andere moeders (to be) naast handige CITY GUIDES dagelijks inspireren met alles omtrent lifestyle voor moeders & kinderen. Van kinderkamers, kindermode, verzorgingsproducten, mom-musthaves, hotspots tot kindvriendelijke reizen. Alles wat ik leuk, mooi, goed en bijzonder vind, deel ik al bijna zes jaar met jullie op deze blog”!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.