3X TOP TIPS ZODAT JE KINDEREN (MEER) GROENTEN ETEN!

tips om je kinderen meer groenten te laten eten

Afgelopen donderdag 14 september zijn we gestart met Actify Your Family. In mijn eerdere blogs heb je kunnen lezen dat ik daaraan mee doen. Met Actify Your Family krijg je via de Facebookpagina een maand lang tips & tricks over hoe je na een hele zomer vol Patat & Pizza weer je familie weer op het ‘rechte pad’ krijgt. Maar ook tips over minderen met suiker bijvoorbeeld of hoe je je kind meer groenten geeft! Dus mocht je je nog niet aangemeld hebben voor de Facebook groep dat kan nog steeds HIER

 

DÉ TIP VOOR ALS JE WEER RADELOOS IN DE SUPERMARKT STAAT…

Via de MaaltijdMatch app (Apple gebruikers en Android gebruikers) die je ook kan downloaded kan je lekkere gezonde recepten vinden. Zoals ik al eerder vertelde hebben wij de hele zomer zo níet gezond gegeten dat ik echt wat groenten en vitaminen in moet halen… Vandaar dat ik sinds de school weer is begonnen echt braaf weer gezond aan het koken ben. Ik kreeg de tip van iemand om in mijn telefoon in mijn notities een soort lijst te hebben met tien recepten die je kinderen lekker vinden en wat de ingrediënten daarvan zijn. Zodat als je in de supermarkt staat, de lijst er even bij kan pakken en de ingrediënten voor een gezonde maaltijd in je boodschappenkar kan doen. Dat was bij mij namelijk echt een probleem dat ik dan in de supermarkt stond en echt geen idee had wat ik nu weer moest maken. Deze tip is voor mij echt een life saver!

Heb je überhaupt geen idee wat voor gezonds je moet maken, dan hierbij drie tips die afgelopen week ook al in de Facebook Groep stonden. Dan heb je een idee wat voor tips je hier zo al krijgt! Ik vind het top tips waar ik deze week heel veel aan heb gehad!

1. GEZONDE PANNENKOEKEN

Pannenkoeken klinken misschien niet zo gezond, maar die kan wel een gezonde versie maken! Door te kiezen voor volkoren- of boekweitmeel en ze met goede ingrediënten te vullen, tover je een pannenkoek om tot verantwoorde maaltijd. Doordat je pannenkoeken zowel warm als koud kunt eten, zijn ze ook perfect om mee te lunchen.

1.Voor een extra groentenboost voeg je een paar handjes spinazie of gepureerde, gekookte rode biet toe aan het beslag. Een groene of roze pannenkoek, hoe cool is dat! 2. Vul de pannenkoeken eens hartig als een wrap. Bijvoorbeeld met een zuivelspread of ricotta en rauwe spinazieblaadjes. 3. Serveer de pannenkoek eens als onderdeel van de maaltijd in plaats van maaltijd op zich. De kinderen komen in de modus: YAY we eten pannenkoeken en eten vaak vanzelf de extra rauwkost, boontjes of broccoli op die jeerbij serveert. Het recept voor de boekweitpannenkoeken vind je in de MaaltijdMatch App.

Tips om je kinderen meer groenten te laten eten

2. GROENTEN SPIESJES

Je kids halen de 150 gram (en liever 200 gram) groenten per dag niet als je het alleen in de avond aanbiedt. Daarom is het ook belangrijk tijdens de lunch of tussendoor groenten aan te bieden. Dat maak je leuk door er bijvoorbeeld spiesjes van te maken. Het oog wil tenslotte ook wat, dat geldt ook voor kinderen. Of maak een hartige muffin met groenten erin. Deze kun je in het weekend met hulp van je kindjes bakken en blijven vier dagen goed in de koelkast.

3. PASTASAUS MET 6 GROENTEN

In pastasaus kan je ook heel veel groenten stoppen! Je kan er wel zes verschillende soorten in doen en niemand die het proeft! Doordat je alles pureert met een staafmixer, heb je geen gedoe met kinderen die proberen om de stukjes groente uit de saus te vissen. Voor hen is dit gewoon pasta met tomatensaus – en wie vindt dat nou niet lekker? Ondertussen eten ze mooi courgette, aubergine, paprika, ui, bleekselderij, venkel én kikkererwten!

Meer tips & tricks van de eerste week vind je terug op deze Facebook Pagina! 

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *