fbpx

NEW ME, NEW MOM; 10 TIPS VOOR ME-TIME & ENERGIE!

ZEN | CITYMOM.nl

Ik had het even helemaal gehad. Druk, weinig tijd voor mezelf, daardoor ook niet goed eten, weinig energie. Vooral die tijd voor mezelf miste ik echt. Het jaar was pas net begonnen maar ik had het gevoel alsof de weken alweer omvlogen. Ik wilde verandering maar wist niet echt goed hoe dit aan te pakken. Alsof bbb health boutique mijn gedachten kon lezen, kreeg ik een mailtje of ik mee wilde doen aan de New Year, New Me Challenge. JA. Dit was precies wat ik nodig had. Tijdens deze challenge heb ik o.a. geleerd patronen te doorbreken en omdat je hiermee natuurlijk ‘any moment’ kan beginnen wil ik mijn 10 tips graag met jullie delen. Wil je meer ME TIME, lekkerder in je vel zitten en energie? Waardoor je ook een leukere MOM bent? Lees dan even mee! 

1.Kick off, Kick Your Habits

Of te wel het begint er allemaal mee dat je oude patronen moet doorbreken. Maar daar dat te doen maar je eerst in zien welke patronen je wilt doorbreken! Schrijf op wat je wilt veranderen. Voor mij was dat in dit geval dus ‘meer tijd voor mezelf’ waardoor ik meer rust en daardoor meer energie zou krijgen. Door bewust te zijn van wat je wilt veranderen en er over na te denken hoe je dit wilt gaan doen geeft je dat handvatten.  Onderstaande punten hebben mij geholpen meer tijd voormezelf te krijgen.

2. Mediteer iedere dag 5 minuten

De dag beginnen met 5 minuten meditatie werkt echt zo goed! Sowieso is het heel lekker wakker worden maar ik vind dat je er de hele dag door nog profijt van hebt. Mocht het s’morgens niet lukken dan doe ik het voordat ik ga slapen. Ook heel fijn en je valt meteen in slaap.

3. Eet zo Puur en gezond mogelijk

Op deze manier heb je echt veel meer energie! Doordat ik suiker en ongezond eten ging bannen uit mijn dagelijks leven merkte ik dat ik in plaats van energiedips juist veel meer energie kreeg! Dat was net wat ik nodig had.

4. Doe een Detox

Vind je het lastig om te starten met een gezonde levensstijl, doe dan een detox. Lees mijn ervaring met een detox in mijn blog daarover. Het is niet alleen een fijn begin voor een gezonde levensstijl, ook hier kreeg ik heel veel energie van!

5. Doe minimaal 1 x per week yoga

Yoga is voor mij echt een manier om niet alleen even Me time te hebben maar ook echt even helemaal te ontstressen en dus te onspannen. Ik vind dat ze bij bbb healthboutique echt te beste yoga geven in Amsterdam dus daar ben ik minimaal – en het liefst twee maal – per week te vinden.Ik plan dit nu heel bewust al een maand van te voren in en blog sowieso iedere maandag avond om naar yoga te gaan. Zo is het een vaste avond in de week en plan ik die avond niks anders.

6. Na 20.00 uur geen social media of whats app

Deze regel die ik mijzelf heb opgelegd is echt zo heerlijk en levert zoveel extra tijd voor mezelf op s’avonds! Probeer het en je zult zien dat het echt heel relaxed is om na 20.00 niet meer met je telefoon bezig te zijn!

7. Ga minimaal twee keer per week in bad

Of doe iets waar jij ontspannen van wordt! Voor mij is dat dus met een tijdschrift in bad liggen en ik plan dit echt twee keer per week in! Even helemaal niks!

8. Lees! in plaats van een avond tv kijken

Heb jij ook dat je voor de tv kan hangen maar na een uur denkt, waar kijk ik eigenlijk naar? Of ‘verspil’ je überhaupt je tijd door slechte tv programma’s te kijken. Eigenlijk is TV kijken voor het slapen ook helemaal niet ontspannen of goed. Natuurlijk is het heel fijn om een avond te Netflixen en dat doe ik ook nog wel, maar nog maar 1 avond! Ik lees nu ook een avond voordat ik ga slapen. Het liefst combineer ik dit met eerst een yoga les (punt 5) of een bad ervoor (punt 7) dan is mijn ontspannen avond helemaal compleet en slaap ik als een roos!

9. Zo min mogelijk s’avonds werken

Met een eigen bedrijf en altijd iets op de to do lijst is het soms moeilijk om niet avonden en avonden door te werken. Ook dit patroon wilde ik doorbreken waardoor ik nog maar 1 avond van mezelf per week s’avonds mag werken en de andere avonden moet ontspannen.

10. Op tijd naar bed

Ik ging veel te vaak net iets te laat naar bed waardoor je altijd net te weinig uur sliep en net te moe was. Nu zorg ik ervoor dat ik van zondag t/m woensdag iniedergeval voor 22.30 slaap. Word ik echt veel uitgeruster van wakker. Denk je, maar als de kids op bed liggen heb ik eindelijk tijd voor mezelf… of het lukt mij niet op tijd te in bed te liggen doordat ik allemaal dingen wil doen… Kijk dan nog even naar punt 6! Het kan namelijk echt, als je het maar echt wilt!

Sinds ik deze punten toe pas merk ik echt heel erg dat ik zo veel meer zen ben! Ik had laatst weer een week die zo druk was en waar ik mij echt totaal aan geen een regel van mezelf had gehouden en ik merkte meteen weer dat ik mij een stuk slechter voelde. Natuurlijk gaat het de ene week beter dan de andere week maar ik vind het echt heel fijn dat ik mijn oude patronen heb doorbroken en deze regels voor mijzelf nu toe pas. Ik heb meer energie, zit beter in mijn vel, heb meer tijd voor mezelf en ben een stuk vrolijker! Heerlijk toch!

 

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.